Istina kojoj nas nisu učili u školi
Prava istina o kastinskom sistemu
U doba kad sam bio negdje u osnovnoj školi 7. ili 8. razred, učili smo o kastama i kastinskom sistemu kao o najgorem mogućem društvenom uređenju u kom su ljudi svrstani u različite kategorije … bla, bla, bla …
Ljudi se rađaju u toj i toj kasti i nemaju prilike da se izdignu iz nje nego su osuđeni da tamo ostanu čitav život.
Više o kastama se može pronaći na internetu i “svi pušu u isti rog”:
kaste su najgore društveno uređenje.
Više o kastama se može pronaći na internetu i “svi pušu u isti rog”:
kaste su najgore društveno uređenje.
Ali… Zar je to stvarno tako ?
Krenimo iz početka. Onako kako je to zapisano u Vedama.
Postoji 4 osnovne kaste koje ću pokušati opisati u ovom tekstu.
Postoji 4 osnovne kaste koje ću pokušati opisati u ovom tekstu.
Kaste nemaju baš nikakve veze s poslom koji osoba obavlja, već samo sa načinom KAKO SE ODNOSE PREMA OKOLINI I DRUGIM LJUDIMA.
Prva (najviša) kasta su brahmani (bramani).
To je ono što se kod nas na zapadu pogrešno prevodi kao svećenstvo.
To u stvarnosti i nisu svećenici u našem zapadnjačkom smislu riječi nego ljudi koji su svoj život organizirali na taj način da vide Boga u svemu: u zemlji, planinama, jezerima, rijekama, morima, biljkama, životinjama i u drugim ljudima. Naravno i u sebi Ga vide i poštuju.
To su ljudi koji vide i znaju da je sve JEDNO pa onda do krajnjih granica poštuju sve ovo prije nabrojano.
Nikada i ni pod kojim slučajem ne žele nauditi SEBI – Bogu manifestiranom u svemu.
Brahmani, naravno, vrlo često rade razne religijske obrede s kojima rade za dobrobit svojoj okolini: pojedincima, gradovima, državama …
To je ono što se kod nas na zapadu pogrešno prevodi kao svećenstvo.
To u stvarnosti i nisu svećenici u našem zapadnjačkom smislu riječi nego ljudi koji su svoj život organizirali na taj način da vide Boga u svemu: u zemlji, planinama, jezerima, rijekama, morima, biljkama, životinjama i u drugim ljudima. Naravno i u sebi Ga vide i poštuju.
To su ljudi koji vide i znaju da je sve JEDNO pa onda do krajnjih granica poštuju sve ovo prije nabrojano.
Nikada i ni pod kojim slučajem ne žele nauditi SEBI – Bogu manifestiranom u svemu.
Brahmani, naravno, vrlo često rade razne religijske obrede s kojima rade za dobrobit svojoj okolini: pojedincima, gradovima, državama …
Druga kasta su ksatriye (kšatrije). Taj se naziv također u zapadnom svijetu pogrešno prevodi kao vojnici.
Kšatrije su ljudi visoke svijesti koji su posvetili svoj život BORBI ZA DOBROBIT slabijih, nemoćnih, djece, staraca, životinja, očuvanju prirode.
Kao vojnici svjetla i dobra oni na isti način kao i brahmani rade za opće dobro.
Životi ovih ljudi su posvećeni visokim moralnim načelima u obavljanju svojih svakodnevnih aktivnosti.
Svoj rad baziraju na istini i ljubavi prema svemu što ih okružuje i za to ne traže nikakvu nagradu. Njihov rad se bazira na visokoj svijesti pojedinca koji zna da svaki akt djelovanja i suosjećanja donosi dobrobit čitavoj zajednici, pa zbog toga NIKADA ne padaju na nivo sljedeće kaste.
Kšatrije su ljudi visoke svijesti koji su posvetili svoj život BORBI ZA DOBROBIT slabijih, nemoćnih, djece, staraca, životinja, očuvanju prirode.
Kao vojnici svjetla i dobra oni na isti način kao i brahmani rade za opće dobro.
Životi ovih ljudi su posvećeni visokim moralnim načelima u obavljanju svojih svakodnevnih aktivnosti.
Svoj rad baziraju na istini i ljubavi prema svemu što ih okružuje i za to ne traže nikakvu nagradu. Njihov rad se bazira na visokoj svijesti pojedinca koji zna da svaki akt djelovanja i suosjećanja donosi dobrobit čitavoj zajednici, pa zbog toga NIKADA ne padaju na nivo sljedeće kaste.
Treća kasta su vaishye (vajšje) koje se, kao i obično, krivo prevode kao trgovci.
To nisu ljudi koji prodaju cipele, automobile, platno, sendvič ili sladoled nego ljudi koji su odgojeni na način koji je usvojen na zapadu: “sve ima svoju cijenu”.
Ako dobro platiš sve možeš kupiti.
Možeš kupiti nacionalni park, izvore vode, nafte… Možeš kupiti nečije djete, ženu, organe ili jednostavno slobodu. Sve ima svoju cijenu i sve je na prodaju …
Ti ljudi žive isključivo za sebe. Meni, meni … meni.
To nisu ljudi koji prodaju cipele, automobile, platno, sendvič ili sladoled nego ljudi koji su odgojeni na način koji je usvojen na zapadu: “sve ima svoju cijenu”.
Ako dobro platiš sve možeš kupiti.
Možeš kupiti nacionalni park, izvore vode, nafte… Možeš kupiti nečije djete, ženu, organe ili jednostavno slobodu. Sve ima svoju cijenu i sve je na prodaju …
Ti ljudi žive isključivo za sebe. Meni, meni … meni.
Četvrta kasta su Shudre (šudre), gle čuda krivi prijevod – seljaci.
Ne, to nisu poljoprivrednici koji marljivo rade na poljima.
To su ljudi koji su na nivou: “U se, na se, poda se …”
To su ljudi koji misle isključivo o svom vlastitom uživanju i koji žive ispod svih kriterija razvijene svijesti.
Ne paze ni na sebe ni na druge.
Ne vode računa ni o čemu drugome osim o svojim užicima.
Ne, to nisu poljoprivrednici koji marljivo rade na poljima.
To su ljudi koji su na nivou: “U se, na se, poda se …”
To su ljudi koji misle isključivo o svom vlastitom uživanju i koji žive ispod svih kriterija razvijene svijesti.
Ne paze ni na sebe ni na druge.
Ne vode računa ni o čemu drugome osim o svojim užicima.
Vjerojatno ste do sada uvidjeli da ovo objašnjenje nema baš nikakve veze sa onim objašnjenjem koje nam je bilo natureno u školi da je kastinski sistem loš sistem.
Ovdje ne govorim o tome da se, kao u svakom društvu tako i u Indiji, sve razvija pod utjecajem ljudskog ega i da dolazi do manipulacija na svim nivoima. Tako i u kastinskom sistemu.
Napravit ćemo korak dalje da vidimo zašto i s kojom je namjerom uveden kastinski sistem.
Po Vedama, drevnim pre-Indijskim spisima definirano je tko ima pravo glasa u Vedskoj civilizaciji:
Pravo glasa imaju isključivo brahmani i kshatriye – ljudi koji žive živote S BOGOM i ljudi koji brinu o dobrobiti cjelokupne zajednice.
“Trgovci” i “seljaci” nemaju pravo glasa jer njihov način života ugrožava čitavu zajednicu.
Ako se malo osvrnemo oko sebe i pogledamo tko kod nas ima pravo glasa, koga se bira, tko je izabran i kako se tko od izabranih ponaša, možemo vidjeti uzroke krize našeg modernog demokratskog društva.
Demokracija je iluzija koju su stvorili beskrupulozni “trgovci” i “seljaci” kako bi vladali društvom na njima prilagođen način. Oni su i iskrivili sliku o kastinskom sistemu.
Brahmani i kshatrije jednostavno nemaju šansu svojim metodama “potući” vaishye i shudre, jer njihove metode su ljubav i suosjećanje.
Shvaćate li sada zašto nam je tako…?