Budistički uvid u prolaznost života Reviewed by admin on . . UZROCI SMRTI Mi smo živi, zato ćemo umrijeti. Ovo je najjednostavnija, najočitija istina našeg postojanja, a ipak su malobrojni pomireni s njom.  Budistički u . UZROCI SMRTI Mi smo živi, zato ćemo umrijeti. Ovo je najjednostavnija, najočitija istina našeg postojanja, a ipak su malobrojni pomireni s njom.  Budistički u Rating: 0

Budistički uvid u prolaznost života

budizam.

UZROCI SMRTI

Mi smo živi, zato ćemo umrijeti. Ovo je najjednostavnija, najočitija istina našeg postojanja, a ipak su malobrojni pomireni s njom.

 Budistički uvid u smrt i prolaznost nam pomaže razviti svijest o vlastitoj smrtnosti i time obogatiti i transformirati naš život.

Tri su prvenstvena uzroka smrti: završetak karmički određenog životnog vijeka, iscrpljenje zasluga i gubitak moći životne sile.

Kao rezultat toga što smo u prošlom životu održavali moralnu disciplinu i upuštali se u druga vrlinska djela, poput spašavanja života drugih, sada smo postigli ljudsko rođenje s prosječnim životnim vijekom od, recimo, sedamdeset godina.

Iako smo stvorili uzrok za život te duljine, moguće je umrijeti ranije ili živjeti duže. Teška negativna djela počinjena u ovome životu mogu skratiti naš životni vijek, dok ga djela vrline poput uzdržavanja od ubijanja i briga za bolesne mogu produžiti.

Neki ljudi umiru zbog manjka zasluga čak i ako im životni vijek nije istekao. Oni ne mogu pronaći potrepštine za održanje života, poput hrane ili odgovarajućih lijekova. Nekoliko se preostalih godina njihovog životnog vijeka tada “prenosi” u njihov budući ljudski život koji će vjerojatno biti kratak i obilježen nesrećom. Drugi ljudi bogati zaslugama mogu naći izvrsne uvjete i tako uspjeti poživjeti nekoliko godina duže od svog karmički određenog životnog vijeka.

Treći uzrok smrti je gubitak moći životne sile. Životna sila je moć našeg vjetra koji podržava život. Ovaj vjetar, koji obitava u našem srcu funkcionira tako da održava vezu između našeg uma i tijela. Kada mu snaga opadne, veza se lomi i mi umiremo. Bolesti, duhovi, nezgode ili negativan i nezdrav način života, svi mogu oslabiti našu životnu silu.

Ako su naš životni vijek, zasluge i životna sila iscrpljeni, zasigurno ćemo umrijeti, ali ako jedan ili dva od ovih uzroka života ostanu, moguće je obnoviti ostale. Na primjer, ako su nam životni vijek i životna sila još uvijek čitavi, a zasluge su nam istekle, možemo stvoriti još zasluga vršeći vrlinska djela. Ako je oštećena naša životna sila, tada ju, ako imamo zasluge ili životni vijek, možemo obnoviti vježbama kao što je vazno disanje u našem srcu. Ovo je jedan od najboljih metoda za uvećanje moći našeg vjetra koji održava život. Da bismo to učinili sakupimo vjetrove iz gornjih i donjih djelova svog tijela u svom srcu, zamišljajući kako se oni rastapaju u našem vjetru koji održava život. Potom zadržimo svoje vjetrove i svoj um u srcu, ostajući koncentrirani što je duže moguće.

Naša je životna sila naša najdragocjenija imovina, pa je stoga trebamo stabilizirati i uvećati. Jednom kada je ona uništena šteta se ne može popraviti. Ako izgubimo bilo koju drugu svojinu naš se gubitak može nadoknaditi, ali kada nam istekne životni vijek, ne možemo posuditi još malo vremena da bismo dovršili zadaće ovoga života. Stoga, ako tratimo svoju vitalnost u besmislenim djelatnostima, trebali bismo to smatrati svojim najvećim gubitkom. Ako je naš život kratak ili ako ga tratimo, ne možemo dovršiti svoju duhovnu vježbu.

UMOVI SMRTI

Dva su tipa umova koje imamo kada umiremo: grubi i suptilni. Dok grubi umovi smrti mogu biti vrlinski, ne-vrlinski i neutralni, za obična bića su suptilni umovi smrti samo neutralni. Ako nam je, kada umiremo, posljednji grubi um vrlinski, on će uzrokovati da dobri potencijali koje nosimo u umu sazru kao vrlinsko mentalno djelo koje će nas izravno voditi do višeg ponovnog rođenja kao čovjeka ili boga. Vrlinski je um u trenutku smrti poput vode. On hrani vrlinske potencijale koji ostaju poput suhog sjemena unutar naše polju-nalik svijesti. Ako su posijane dvije vrste sjemena u polju, sjeme ječma i sjeme pšenice, ali se jedino zalijeva sjeme pšenice, sigurno je da će ono prvo dozreti. Isto tako, dok još uvijek nosimo i vrlinske i ne-vrlinske potencijale unutar svog uma, vrlinski će um u trenutku smrti osigurati da su vrlinski potencijali oni koji dozru. To je slučaj čak i ako smo vodili veoma nemoralan život i počinili mnoga ne-vrlinska djela. Međutim, mi time ne izmičemo posljedicama svih svojih ne-vrlinskih djela. Ako se ponovno rodimo kao čovjek, naš ljudski život može biti pogođen velikom patnjom ili naš životni vijek može biti kratak. Ako ne pročistimo svoju negativnu karmu na kraju ćemo iskusiti potpuno dozrelu posljedicu svojih djela ponovno se rodivši u nižim područjima.

POSLJEDICE DJELA

Ponekad ljudi koje ne zanima duhovna praksa i koji vode nesavjestan, nemoralan život uživaju bolje životne uvjete i veći svjetovni uspjeh od onih ljudi koji vježbaju Dharmu. Promatrajući ovo, ponekad se možemo osjećati obeshrabrenima i misliti, “Vježba Dharme mora biti neka šala! Drugi ljudi čak niti ne pokušavaju voditi dobar život, a dobre im stvari same padaju u krilo. Iako naporno vježbam čini mi se da trpim samo teškoće za sve svoje boli.” Ako počnemo razmišljati na ovakav način, to je zato što sagledavamo samo sadašnju situaciju i nismo u potpunosti razumjeli kako djela i njihove posljedice slijede u nizu. Ako sada proživljavamo teškoće, one su posljedica naših djela iz prošlosti. One nisu posljedica naše sadašnje duhovne vježbe, zato što će posljedice naše sadašnje duhovne vježbe biti sreća u budućnosti. Isto je tako dobra sreća ljudi koje ne zanima duhovna vježba posljedica zasluga koje su stvorili u prošlosti, i nije posljedica njihovog sadašnjeg načina života. Koje god štetno djelo oni počine u ovom životu, donijet će im teškoće u budućnosti.

NAŠ POSLJEDNJI UM

Kada umremo, ako nam je posljednji grubi um nevrlinski, to će uzrokovati da loši potencijali koje nosimo u svom umu sazru kao ne-rlinsko mentalno djelo, a to će nas voditi izravno u niže ponovno rođenje. Iz ovoga možemo vidjeti koliko je važno razviti sretno i vrlinsko stanje uma u trenutku smrti. Također možemo vidjeti kako biti od velike dobrobiti drugima kada umiru, potičući ih da razviju pozitivan um i stvarajući za njih uvjete koji će im pomoći da razviju dobre misli. Na taj način možemo donijeti neizmjernu dobrobit svojim prijateljima i rodbini, čak i ako ih ne zanima Dharma. Jedno od najvećih djela dobrote koje možemo nekome iskazati je da mu pomognemo da umre spokojno i sretno, zato što će, ako na taj način postigne sretno ponovno rođenje, postići isti rezultat kao netko tko je uspješno prakticirao prijenos svijesti.

bc-kailash.hr

 

 

Leave a Comment