A.C. Bhaktivedanta Swami Prabhupada: Isus Krist Reviewed by admin on .   Šrimad-Bhagavatam izjavljuje da svaki vjerodostojan propovjednik svjesnosti Boga mora posjedovati titikšu (trpeljivost) i karunu (samilost). U karakteru   Šrimad-Bhagavatam izjavljuje da svaki vjerodostojan propovjednik svjesnosti Boga mora posjedovati titikšu (trpeljivost) i karunu (samilost). U karakteru Rating: 0

A.C. Bhaktivedanta Swami Prabhupada: Isus Krist

isus

 

Šrimad-Bhagavatam izjavljuje da svaki vjerodostojan propovjednik svjesnosti Boga mora posjedovati titikšu (trpeljivost) i karunu (samilost). U karakteru Isusa Krista nalazimo obje odlike. Bio je tako trpeljiv da čak ni na križu nikoga nije osuđivao. Iz samilosti se molio Bogu da oprosti onima koji su ga pokušali ubiti. (Naravno, nisu ga mogli stvarno ubiti, ali su mislili da može biti ubijen i tako su počinili veliku uvredu.) Dok su ga razapinjali, Krist se molio: „Oče, oprosti im, jer ne znaju što čine.”

Propovjednik svjesnosti Boga prijatelj je svim živim bićima. Isus Krist je to pokazao primjerom, naučavajući „Ne ubij”. Ali mnogi kršćani vole pogrešno tumačiti tu zapovijed. Smatraju da životinje nemaju dušu i zato misle da mogu slobodno ubijati milijarde nevinih životinja u klaonicama. Vrlo je teško pronaći kršćanina koji strogo slijedi upute Isusa Krista, iako mnogi smatraju sebe kršćanima. Svetac je nesretan kad vidi patnje drugih. Zato je lsus Krist pristao bti razapet – kako bi druge oslobodio od patnje.

Neki kršćani razmišljaju: „Neka Krist pati za nas, a mi ćemo nastaviti s grijesima. Dragi moj Kriste, mi smo veoma slabi. Ne možemo ostaviti svoje grešne djelatnosti. Molim te, pati za nas.” Isus Krist je poučavao „Ne ubij”, ali njegovi su sljedbenici sada odlučili „ipak ćemo ubijati” i otvaraju velike, suvremene, znanstvene klaonice. „Ako postoji neki grijeh, Krist će patiti za nas.” To je najodvratniji zaključak. Krist može preuzeti patnje za bivše grijehe svojih poklonika, ali oni moraju, kao prvo, biti razboriti: „Zašto bih dopustio da Isus Krist pati zbog mojih grijeha? Prestat ću činiti grešna djela.”

Pretpostavimo da čovjek – omiljeni sin svoga oca – počini umorstvo, misleći: „Ako me snađe kazna, moj je otac može ispaštati umjesto mene.” Hoće li zakon to dopustiti? Kad ubojicu uhite, a on im kaže: „Ne. Možete me osloboditi i uhititi mog oca; ja sam njegov miljenik”, hoće li policijski službenici udovoljiti zahtjevu te budale? On je počinio umorstvo, ali misli da njegov otac treba ispaštati kaznu. Je li to razuman prijedlog? „Ne. Ti si počinio umorstvo; ti moraš biti kažnjen.” Slično tome, kad netko počini grijeh, on mora patiti – ne Isus Krist. To je Božji zakon.

Isus Krist bio je velika osoba – Božji sin, predstavnik Boga. Bio je bezgrešan. Unatoč tome, bio je razapet. Želio je dati svjesnost Boga, ali su ga zauzvrat razapeli – tako su bili nezahvalni. Nisu mogli cijeniti njegovo  propovijedanje, ali mi ga cijenimo i odajemo mu sve poštovanje kao predstavniku Boga. Naravno, poruka koju je Isus Krist propovijedao odgovarala je tom vremenu, mjestu i ljudima kojima se obraćao, ali on je nedvojbeno predstavnik Boga. Zato obožavamo Isusa Krista i odajemo mu poštovanje.

Jednom me je u Melbourneu posjetila grupa kršćanskih svećenika. Pitali su me: „Što vi mislite o Isusu Kristu?” Rekao sam im: „On je naš guru. Propovijeda svjesnost Boga i zato je naš duhovni učitelj.” Svećenici su to jako cijenili. U stvari, svakoga tko propovijeda slave Boga moramo prihvatiti kao gurua. Isus Krist je jedna takva velika osoba. Ne bismo trebali misliti o njemu kao o običnom ljudskom biću. Spisi kažu da svatko tko smatra duhovnog učitelja običnim čovjekom ima pakleni mentalitet. Da je Isus Krist bio obični čovjek, ne bi mogao dati svjesnost Boga.

atma

Leave a Comment

%d bloggers like this: