Tečaj čuda Reviewed by admin on . Za razliku od gomile kanaliziranih tekstova koji su raskrinkani kao manipulacija ili kritičkom analizom odbačeni zbog nedosljednosti i drugih manjkavosti, jedan Za razliku od gomile kanaliziranih tekstova koji su raskrinkani kao manipulacija ili kritičkom analizom odbačeni zbog nedosljednosti i drugih manjkavosti, jedan Rating: 0
You Are Here: Home » Duhovnost » Duhovnost općenito » Tečaj čuda

Tečaj čuda

čuda

Za razliku od gomile kanaliziranih tekstova koji su raskrinkani kao manipulacija ili kritičkom analizom odbačeni zbog nedosljednosti i drugih manjkavosti, jedan od rijetkih na ovaj način primljenih tekstova, Tečaj čuda, i pored kontraverzi preživio je 40 godina od pojave 1975. i mnogi na njemu rade i dan danas. Prihvaćen je i hvaljen od mnogih zapadnih učitelja.

Interesantno je, da je žena koja je “primila” ovaj tekst Helen Cohn Schucman, bila psiholog nesklona bilo čemu alternativnom i uvjereni ateist. To je prilično razlikuje od gomile samozvanih kanalizatora s kvazi duhovnim imenima. Kada je čula glas u glavi koji joj diktira tekst, mislila je da je poludjela i tek uz podršku kolege počela je zapisivati ogroman materijal koji joj je svakodnevno diktiran. Opseg znanja u tekstu isključuje bilo kakvo njeno uplitanje jer nije imala niti predstavu o bilo čemu duhovnom do tada.


Prevoditelj i tumač Tečaja, dr Petar Vasiljević, koji godinama radi s ovom knjigom, kaže: “Tečaj čuda je, po mom skromnom mišljenju , najvažniji duhovni dokument koji se pojavio u prošlom stoljeću. Po svom obujmu, temeljitom preokretanju značenja uvriježenih pojmova i riječi, povremenim namjernim nedorečenostima, specifičnostima engleskog jezika, uvođenjem nekih novih pojmova, izražavanjem na dvije razine (I je razina znanja, a II razina percepcije), metaforičkim (tj. neizravnim) i izravnim značenjima, činjenicom da se radi o dokumentu čiji je cilj temeljita PREOBRAZBA čitatelja-učenika, a ne puko informiranje o još jednom duhovnom sustavu mišljenja, kao i relativno ograničenim mogućnostima hrvatskog jezika u ovoj oblasti, ovaj naizgled jednostavno pisani duhovni dokument postavlja vrlo teške zadaće prevoditelju.“

Bez obzira slažemo li se s njegovim mišljenjem (pogotovo da je najvažniji duhovni dokument prošlog st.), lekcije iz ove knjige ostavljaju dubok dojam jer mijenjaju pogled na vlastiti život i svijet oko nas. Vrijedi pronaći i samo jednu lekciju koja odzvanja istinito u nama i raditi s njom.

Neke od lekcija uz komentar dr Vasiljevića :

 

  1. Cjelovitost je sadržaj čuda. Čuda tako uspostavljaju ili nadoknađuju lažno zapažanje nestašice.
    Da, zanimljivo je da ako mislimo da uvijek svega ima dovoljno nekako i uspijevamo zadovoljiti sve potrebe, a ako stalno kukamo da nemamo vremena, novaca i sl. stalno nam nešto i fali. Paradoks ili čudo?
  2. Velik doprinos čuda je njihova snaga u tvojem oslobađanju od tvog vlastitog osjećaja osamljenosti, lišenosti i nestašice.
    Da, ako si samo dopustimo ljudi koje trebamo sami dođu (budu dovedeni) k nama i čini se da se stvari rješavaju „same od sebe“….

(U Bibliji ima izreka “ pomaže i onaj koji samo čeka “ prim.)

  1. Čuda se javljaju iz čudesnog stanja uma ili stanja spremnosti za čuda.
    Drugim riječima sve zapreke da vodimo sretan i zadovoljan život su u našem umu…
  2. Čudo je izraz unutarnje svjesnosti Krista i prihvaćanja Njegove Pokore.
    Mislim da se ovdje radi o prihvaćanju Krista kao transformacije uma u prihvaćanju svega što život donosi, eliminaciji opiranja koje nam samo jede snagu, a mislim da je u tome i smisao te kontroverzne Pokore…..
  3. Čudo se nikada ne gubi. Ono može dotaknuti mnoge ljude koje čak nisi ni sreo, a može proizvesti promjene o kojima se ne može ni sanjati, u situacijama kojih nisi čak ni svjestan.
    U katoličkim samostanima se umjesto hvala, često govori „Bog plati“…., i doista tako i bude, možda ne tebi, možda ne sada, ali kad-tad (baš kad je potrebno), tebi ili nekome tvome čudesno dođe pomoć „niotkuda“ naoko posve nezasluženo, smatram da je to, to protezanje čuda kroz prostor i vrijeme.
  4. Duh Sveti je najviši posrednik priopćavanja. Čuda ne obuhvaćaju ovaj tip priopćavanja jer su čuda prizemno sredstvo općenja. Kad se vratiš u svoj prvobitni oblik općenja s Bogom putem izravnog otkrivenja, tada nestaju potrebe za čudima.
    Taj prvobitni oblik općenja s Bogom bi po meni bio potpuna predanost i vjera da se sve događa s razlogom…
  5. Čudo je uređaj za učenje koji smanjuje potrebu za vremenom. Ono uspostavlja vremenski razmak koji je izvan vremenskog modela, koji ne podliježe uobičajenim zakonima vremena. U ovom smislu čudo je bezvremeno.
    O tom ukidanju vremena i njegovih zakonitosti je već bilo riječi…
  6. Čudo je jedino sredstvo koje ti neposredno stoji na raspolaganju za kontrolu vremena. Samo otkrivenje nadilazi vrijeme, jer nema nikakve veze s vremenom.
    Za mene Otkrivenje i znači viđenje kroz prostor i vrijeme, vrhunsku „vidovitost“…
  7. Čudo ne pravi razlike među stupnjevima pogrešnog zapažanja. Ono je sredstvo za učinkovito ispravljanje privida, sasvim nezavisno o stupnju ili smjeru pogreške.
    Kad god kažemo za nešto da je nemoguće, a stvari se ipak nekako riješe, dobijemo potvrdu da smo bili u krivu…
  8. Čudo uspoređuje ono što si napravio od stvaranja, prihvaćajući ono što je u skladu sa stvaranjem kao istinito, odbacujući ono što nije u skladu kao lažno.
    Da, ja mislim da nas čuda upravljaju ka ispunjenju naše osobne misije i omogućuju ispunjenje sudbine….

svjetloradnici.com

 







Leave a Comment